reklama

Prečo nemáme po celej Bratislave električky?

Nie som odborník na mestskú dopravu, ale so zdravým sedliackym rozumom som sa zatiaľ dostal celkom ďaleko. Takto to vidím ja.......

Písmo: A- | A+
Diskusia  (3)

Keby sme v meststkých častich Dúbravka a Karlova Ves nemali električky, pochopil by som to. Je to v kopcovitom teréne a kopce električky nemajú rady. Pohľad sedliackym rozumom.....My však električky práve v týchto dvoch MČ máme, ale nemáme ich v iných rovinatých častiach ako sú Záhorská Bystrica, DNV, Jarovce....Podunajské Biskupice........Otázka je veľmi jednoduchá: PREČO?

Rozoberme si najprv nevýhody ostatných dopravných systémov:

TROLEJBUSY - musia byť pripojené na elektrické vedenie nad nimi, majú nízku prepravnú kapacitu, zaberajú viac miesta ako električky, negatívne vplývajú na dopravnú situáciu nakoľko jazdia tam kde autá, autobusy......a najnovšie aj elektrokolobežky hahaha.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

AUTOBUSY - zaberajú miesto tam kde aj autá, trolejbusy, elektrokolobežky.......,ak nie sú na plyn tak znečisťujú ovzdušie, ak sú na plyn a ešte nezhoreli tak je riziko že zhoria :-)....

VLAK - nedostatotčné parkovacie kapacity pre osobné autá. Dal by sa využívať viac, ale chýbajú parkoviská, myslím bezpečné parkoviská, kde Vám neukradnú kolesá, stierače...alebo celé auto. Takže parkovisko napojené na Pult centrálneho kamerového systému Mestskej polície, na ktorý by sa niekto díval, sledoval ho a následne ak by bolo treba vyslal by zásahovú jednotku, ktorá by Váš majetok ochránila.

ELEKTRIČKY - takže tu si prejdime pozitíva, pretože negatívum je snáď iba jdeno. Ak sa stane niečo na električkovej trati, nevie ju druhá električka predbehnúť. Aj to by sa dalo riešiť - istý inžiniermi určený počet "obchádzkových" súbežných úsekov. Pokazenú električku by tam odtiahli a premávka by bola odblokovaná. Späť k pozitívam - ekologické, nestoja v zácpach nakoľko si idú po svojich koľajniciach mimo vozovky, nižší hluk (na nových úsekoch). Flexibilita vo výstevbe tratí - možnosť viesť časť trate pod zemou, prípadne na pilieroch nad zemou. Životnosť - nie som odborník, ale som si istý, že životnosť električky je minmálne raz taká ako autobusu. Taktiež som presvedčený, že náklady na servis sú u električiek výrazne nižšie, iste je nižšia aj ich poruchovosť.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Ak by niekto argumentoval nákladmi na vybudovanie tratí....ja som obchodník. Spočítajte mi náklady na opravu zničených ciest z dôvodu používania veľkého množstva autobusov a trolejbusov...koľko by sa ušetrilo. Spočítajte mi náklady na prepravenú osobu z pohľadu obstarávacej ceny autobusu, električky, vezmite v úvahu aj životnosť.A aká je obstarávacia cena na električku dnes a aký by bola pri kúpe x desiatok kusov pre nový nosný dopravný systém? S dodávateľom električiek by som dohodol nie 2, ale min.5-8 ročnú záruku, alebo ešte lepšie záruku na istý počet kilometrov. A servisné stredisko by zaplatili a prevádzkovali výrobcovia električiek.....veľa vecí by sa dalo vyjednať.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Kde je voľa, tam je cesta. A čo by sme získali? Rýchlu bezpečnú dopravu do práce, domou, k lekárovi.....šetrili by sme životné prostredie (zníženie znečistenia autobusmi...), zvýšili komfort cestovania (v autobuse ste ako v posilňovni, pracujú najmä ruky, nohy, trénujete aj sebeobranu keď sa na Vás valia spolucestujúci, lebo pán vodič si myslí, že je na motokrose....). Električka je predsta stabilnejšia. Neboli by také zácpy nakoľko by ľudia pochopili, že je výhodnejšie sa prepravovať električkami. Uvolnili by sa parkovacie meista, ľudia v meste by neboli tak odkázaní na autá....samé výhody. Čo myslíte?

Juraj Hodul

Juraj Hodul

Bloger 
  • Počet článkov:  14
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Podnikám. Už 5 rokov máme v BA so spoločníkom strelnicu Hunter Club. Predtým som pracoval celý život v retaily - Delvita, Billa....ako vedúci nákupu čerstvých potravín o ktorých viem asi všetko....:-). Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

86 článkov
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
Post Bellum SK

Post Bellum SK

73 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu